2015. szeptember 30., szerda

CowBoy gyűjteménye I. ( WWF Hasbro )

Húúúhh... de régen is volt... 1992 végén lépett ez az egész műfaj az életembe az akkor még szabadon fogható Sky One csatornának köszönhetően. Ekkor 13 éves voltam, és a WWF azonnal megfertőzött, a lehető legpozitívabb értelemben Ebből adódóan ez a korszak is lett
nálam a legmeghatározóbb, hiszen ez adta a pro-wrestling iránti rajongásom alapjait. Így alakult,hogy az egyik legemlékezetesebb jelenet számomra a Rockers tag team felbomlása volt,
a híres-hírhedt Barber Shop incidenssel az élen. Azóta sem láttam ennél jobb storyline-t.


A PPV-k közül is így a WrestleMania IX és később a mai napig is egyik legnagyobb kedvencemnek számító King of the Ring 1993 vitte nálam a pálmát. Nem mellékes, hogy éppen ebben az évben indult útjának a RAW. Akkoriban, mikor 1-1 tévés adás alkalmával a közönséget pásztázta a kamera,és olyan srácokat mutattak, akik ott szorongatták a kezükben a WWF Hasbro sorozatból Mr. Perfect vagy éppen a Bushwhackers akciófigurákat... szégyen, vagy sem, bizony nagyon erősen irigykedtem.Aztán egy szép napon ebből a 11 szériát megért akciófigurák közül néhány nálunk is kaphatóvá vált.Az első figuráim Jake "The Snake" Roberts, Roddy Piper és Honky Tonk Man voltak. Ez utóbbit - miután alaposan szétjátszottam - sikerült elcserélnem egy festésében kicsit kopott, de kifogástalan akciójú Hulk Hogan (bear hug) figurára. Ezután jöttek a Rockers tag team. Hogy a figuráim minél jobban játszhatóak legyenek, az első ringemet még annak idején gyerek-fejjel én magam tákoltam össze fából, és vontam be műbőrrel, hogy ne sérüljenek annyira. Mondanom sem kell, milyen "színvonalas" munka volt, de az
tény, hogy a célnak tökéletesen megfelelt, ráadásul a ma napig megvan, ugyanabban az állapotában.Érdekes visszanézni, hogy egy gyerekkori rajongásból hogyan lett felnőttkori gyűjtői hobbi. Nem az
volt nálam a szempont, hogy minden egyes kiadott figurát beszerezzek, nem arra törekedtem, hogy 1-től a 11-es szériáig mind meglegyen. Sokkal inkább az vezérelt, hogy mely karakterek (voltak)
meghatározóak a számomra. Ez adja a 10db custom-figurám egy részének apropóját is, amelyeknek valamivel több, mint a felét én magam készítettem.














Íme a ringem, és összeszedtem azokat a figurákat hozzá,
amelyekkel az egész kezdődött. Annak idején nagyon büszke voltam rá, hogy
Jake az én ringem felső kötelén is ugyanúgy meg tud állni, mint a gyári kék ringén.
Persze az évtizedes viseltesség és a benne játszott több ezer meccs meglátszik rajta,
de a mérete és a súlya miatt sokkal nagyobb játékélményt nyújtott, mint a gyári ring.
Sőt, az egyik valaha volt legnagyobb mozdulat is ebben a ringben született néhány éve,
amiről vannak is fotóim.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon állat!A rendőr faszi,meg a kanadai lovasrendőr forma nekem is megvolt.Sajna nem tudom mi volt a nevük de imádtam őket!

    VálaszTörlés
  2. Igen,nagyon szép gyűjtemény.A rendőr Big Bossman,a a kanadai lovasrendőr Mountie

    VálaszTörlés