2014. június 1., vasárnap

Gábor gyűjteménye ( Motu He-Man , Eternia )

A 80-as években gyerekként én is bele voltam bolondulva a Motu ,Gi joe,és Transformers világába. Lehetőségem volt minden évben külföldre menni nyaralni és a szüleim is mentek elég sokat amikor is minden egyes alkalommal vettek nekem játékokat. Talán a Motu volt a három közül a kedvencem és azokból gyűjtöttem a legtöbbet.A másik kettőből nem volt nagy gyűjteményem. A Transformersből volt a legkevesebb robotom,de joekból azért jó pár darab katonám volt. Mivel mindhárom fajtát nem tudtam volna gyűjteni és inkább a Motut részesítettem előnyben. Mikor 89 körül eltűntek a régi fajta He-Man bábuk és utána már nálunk is lehetett Gi joe-kat kapni akkor már csak joekat gyűjtöttem.A 90-es évek gi joe figurái már nem tetszetek és nem is foglalkoztam velük. Így voltam a New Adventures Heman-nel is. Volt pár bábum belőle de igazából nem tetszett. A Motuból talán csak 15 fajta bábú nem volt meg és néhány jármű és két vár. Így nagyjából 3/4 meg volt a teljes első szériának.

Sajnos a 90-es évek elején elkövettem életem egyik legnagyobb hibáját. Már nem játszottam semmivel és a pénz reményében eladtam a Motu bábukat. Olyan 6-700 ft-ért adtam el darabját egy ismerősnek akinek játékboltja volt.Ő azt hiszem 1000ft/db áron eladta napok alatt az egészet.Akkor nem volt rossz pénz de eszmei értékben azóta nagyot buktam! Az Eternia váram is megmaradt.Hallottam hogy talán 3-4db lehet az országban az enyémmel együtt. Az elmúlt 20 évben sokszor gondoltam a régi játékaimra és nagyon hiányozni kezdet sok He-man bábú amit eladtam.Olyan két éve teljesen bekattantam és úgy döntöttem hogy felépítem a teljes gyűjteményem. Így ismertem meg Krisztiánt is akitől vettem már Motu járművet és örülők hogy megcsinálta ezt az oldalt! Azóta külföldről szerzem be a bábukat, járműveket,de itthonról is van már néhány darab. Most ott tartok hogy már csak kb 20db bábú hiányzik meg jó pár jármű.Időnként Gi joe katonákat is begyűjtők,hogy közben azok is gyarapodjanak. A Motu gyűjteményemre mai fejjel ugyan úgy tekintek mint gyerekkoromban annak ellenére hogy ilyen idősen nem játszok velük,de az érzés nem változott! Mindegyiket imádom és soha nem fogok tőlük megválni. Tervben van hogy mindegyik várhoz csinálok terepasztalt is. Majd megosztom azokat is ha már elkészült. Ha lesz lehetőségem szeretném megszerezni egyszer az összes a 80-as évek végéig kiadott Gi joekat és Transformers g1-eket is. 
                                                               
Gábor






















2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép gyűjtemény! Pláne az Eternia tényleg ritkán fordul elő. A tied meg elég jó állapotban is van.

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen!Az Eterniára nagyon vigyáztam mióta megvan,pedig már lassan 30 éves!

    VálaszTörlés